Depremzedeleri kurtarmak için eğitilen kahraman fareler! İlk görevlerini Türkiye'de yapacaklar Depremzedeleri kurtarmak için eğitilen kahraman fareler! İlk görevlerini Türkiye'de yapacaklar
Viyana Üniversitesi oldukça ilginç bir araştırmaya imza attı. Bu bağlamda köpeklerin insanların onlara yalan söylediğini anlayabildiği ortaya çıktı. Viyana Üniversitesi'nin yaptığı araştırma, Proceedings of the Royal Society B isimli akademik dergide yayınlandı. Yapılan araştırmaya göre, köpeklerin onlara yalan söylendiğini anlayabildikleri keşfedildi. Yüzlerce köpek üzerinde yapılan deneyler sonucunda köpeklerin insanların aldatma yeteneklerini tespit edebildiği sonucuna varıldı. İnsanlar, diğer insanların davranışlarını inceleyerek yalan söyleyip söylemediğini anlamaya çalışır. Bilim insanları bunu köpeklerin de yapıp yapmadığını merak etti ve çeşitli türlerden 260 köpek ile deneyler yapıldı.

Tanımadıkları insanlara daha az güveniyorlar

Deneylerde iki kase kullanıldı. Kaselerin birine “gizli mama” koyuldu. Ayrıca, köpeklere tanımadığı bir insandan komut alması da öğretildi. İlk başta köpekler verilen komutları dinledi ve gösterilen kaseden mamayı aldı. Daha sonra mamaların yerleri değiştirildi ve bunu köpeklerin görebileceği şekilde yaptılar. Daha sonra odaya ikinci bir insan daha geldi. Mamanın hangi kapta olduğunu bilmeyen insan komut verdiğinde köpeklerin onu dinlemediği ortaya çıktı. Sonuç olarak köpeklerin o insanın hangi kapta mama olduğunu bilmediğini anladıkları anlaşıldı. Daha da ilginci, köpeklerin yarısı insanların yanlış kaseyi gösterdiğini; yani yalan söylediğini anladıkları için onları görmezden gelmeyi tercih etti. Benzer deneyler 5 yaşın altındaki insanlara ve şempanzelerde de yapıldı. Bu deneylerde de çocukların ve şempanzelerin köpeklere göre yalan söyleyen insanlara inanma ihtimalinin daha fazla olduğu gözlemlendi. Bilim insanlarına göre bu deney, köpeklerin tanımadığı insanlara daha az güvendiğini gösteriyor.