Jüpiter, Satürn'ü geçti: 12 yeni uydusu daha bulundu Jüpiter, Satürn'ü geçti: 12 yeni uydusu daha bulundu
Geçtiğimiz günlerde çalışmalarını durduran 31 yaşındaki Hubble Uzay Teleskobu'nun çektiği bir fotoğraf, Avrupa Uzay Ajansı tarafından yayınlandı. "Haftanın Fotoğrafı" olarak yayınlanan fotoğraf karesinde iki devasa galaksi yer alıyor. Hubble Uzay Teleskobu'nun 3 numaralı geniş alan kamerası (WFC3), tarafından çekilen bu görüntü görenleri büyülüyor. Çekilen görüntülerde yer alan galaksilerin en yakını Dünya'ya yaklaşık 350 milyon ışık yılı uzakta. Fotoğrafın solunda yer alan galaksi, "Merceksi Galaksi" olarak nitelendiriliyor ve ismi "2MASX J03193743+4137580". Sağdaki galaksi ise "Sarmal Galaksi" ve bunun adı da UGC 2665. Her ne kadar net olarak 2 galaksiyi görebiliyor olsak da aslında bu fotoğraf karesinde binlerce galaksinin olduğu belirtiliyor. Avrupa Uzay Ajansı (ESA), Hubble'ın yakalamayı başardığı görüntüyü "Haftanın Fotoğrafı" seçerek kendi internet sitesi üzerinden yayınladı. Fotoğrafla ilgili yapılan açıklamalarda, bu fotoğrafın WFC3'ün hem normal ışık hem de kızılötesi ışınları yakalayabilmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmış olduğu belirtildi.

Fotoğrafın büyük boyutuna ulaşmak için buraya tıklayın.

Hubble Uzay Teleskobu çalışmalarını durdurdu

NASA yaptığı açıklamada, 1990 yılında Dünya yörüngesine fırlatılan teleskobun tüm astronomik görüntülemeyi durdurduğunu belirtti. NASA ve Avrupa Uzay Ajansı‘nın ortak projesi olan Hubble Uzay Teleskobu, içerisinde yer alan 1980’lerden kalma olan bilgisayarlarda sorun yaşamaya başlamıştı. ı. NASA’nın Maryland’deki Goddard Uzay Uçuş Merkezi’ndeki uçuş kontrolörleri, bilgisayarı pazartesi günü yeniden başlatmaya çalıştılar ancak başarılı olamadılar. NASA‘nın 31 yıldız uzayda bulunan ve birçok keşif yapan Hubble Uzay Teleskobu, içerisinde yer alan bilgisayarın çökmesi sonucu çalışmalarını durdurdu. Tahmin edersinizki bu bilgisayar oldukça yaşlıydı… NASA yaptığı açıklamada, yük bilgisayarının 1980’lerde inşa edilmiş bir NASA Standart Uzay Aracı Bilgisayarı-1 (NSSC-1) sistemi olduğunu söyledi. NASA sözcüsü DailyMail’e verdiği demeçte, NSSC-1’in dört bellek modülüne sahip olduğunu, ancak yalnızca bir modül gerektirdiğini söyledi.

Yerini James Webb Teleskobu alacak

1990’da uzaya fırlatılan Hubble, birçok onarım ve güncellemeye rağmen artık yaşlandı. 31. doğum gününü kutlayan Hubble’ın yerini James Webb Teleskobu alacak. James Webb Teleskobu’nun değeri yaklaşık 10 milyar dolar. Bu ayın başlarında, fırlatılması beklenen henüz hazır olmadığı için yeni teleskop görevine başlayamadı. NASA, Hubble’ın halefinin 31 Ekim’den önce göreve başlayamayacağını belirtiyor.