Rusya'nın yeni 'McDonald's'ı küflü hamburgerler sattı! Rusya'nın yeni 'McDonald's'ı küflü hamburgerler sattı!
Bilim insanlarından oluşan ortak bir çalışma grubu, bir M cüce yıldızının yörüngesinde dönen 24 günlük bir yörünge periyoduna sahip yeni bir alt Neptün boyutlarında ötegezegen keşfettiler. NASA’nın Jet Propulsion Laboratuvarı’ndan ve New Mexico Üniversitesi’nden bilim insanlarının oluşturduğu grup, uzay çalışmalarında yeni bir yol kat ettiler. Yeni gezegenin Dünya’ya benzer özellikler taşıdığı da gelen haberlerler arasında. TOI-1231b adı verilen gezegenin, Güneş’ten çok daha soğuk bir yıldızın yörüngesinde döndüğü tespit edildi. Bilim insanlarını keşfettiği bu gezegenin sağlam bir atmosfere sahip olduğu, yapılan araştırmalar sonucunda düşünülmeye başlandı. Yeni gezegen, “Alt Neptün” olarak tanımlanıyor. Bu ismin verilmesinin nedeni ise Neptün’den daha küçük ama Dünya’dan daha büyük bir gezegen olması. Keşfedilen bu gezegenle ilgili henüz çok bilgi olmasa da atmosferinin, araştırmalar için çok yararlı olacağı düşünülüyor.

Gelecek araştırmalar için faydalı

Araştırma grubunda yer alan bilim insanlarından biri olan Diana Dragomir; “TOI 1231b’nin düşük yoğunluğu, kayalık bir gezegen olmaktan ziyade önemli bir atmosferle çevrili olduğunu gösteriyor. Ancak bu atmosferin bileşimi ve kapsamı bilinmiyor. TOI1231b, büyük bir hidrojen veya hidrojen-helyum atmosferine veya daha yoğun bir su buharı atmosferine sahip olabilir. Bunların her biri farklı bir kökene işaret edecek ve gökbilimcilerin, örneğin Güneşimizin etrafındaki gezegenlerle karşılaştırıldığında M cücelerinin etrafında gezegenlerin farklı şekilde oluşup oluşmadığını ve nasıl oluştuğunu anlamalarına olanak tanıyacaktır” açıklamasını yaptı.

Gezegen nasıl bulundu?

Alt Neptün olarak adlandırılan bu gezegen, yıldızının boyutu sayesinde keşfedildi. Dünya’ya benzer gezegenleri bulabilmek için gezegenlerin ve atmosferlerin, diğer yıldız türlerinin etrafında nasıl oluştuğunu veya atmosferlerinin nasıl olduğunun bilinmesi gerekiyor. Siz bilim insanların yapmış olduğu bu keşif ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Megabayt ekibiyle paylaşmayı unutmayın.