Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti! Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti!
NASA, Mars Odyssey uzay aracının gezegene fırlatılmasının 20. yıldönümünü büyüleyici bir fotoğrafla kutladı. Bu fotoğraf Mars'ta 2002-2004 yılları arasında aracın yakaladığı görüntülerin kombinasyonundan oluşan mavi kum tepelerinin göründüğü fotoğraf, göz kamaştırıyor. NASA'nın yayınladığı kum tepelerinin doğal manzarasını gösteren büyüleyici fotoğraf sosyal medyada gündem oldu. Mars'ın Kuzey Kutbu'ndaki kum tepelerinden yayınlanan görüntüler, 30 kilometre genişliğindeki bir alanı kaplıyordu. NASA'nın "Kızıl Gezegendeki Mavi Kumullar" adını verdiği fotoğraf "mavi ve sarı" renkleriyle insanların dikkatini çekti. Söz konusu görüntü için NASA şu ifadeleri kullandı: "Bu sahte renkli görüntüde, daha düşük sıcaklıklara sahip alanlar daha mavi tonlarla kaydedilirken, daha sıcak özellikler sarı ve turuncularla gösteriliyor" Yayınlanan görüntülerin, 2002'den 2004'e kadar Mars Odyssey tarafından çekilen görüntülerin bir kombinasyonu olduğuna da dikkat çekiliyor. Mars Odyssey, şimdiye kadarki en uzun süre çalışan Mars uzay aracı olarak kayıtlara geçmişti. Perseverance ve Curiosity gibi araçlar kesinlikle büyüleyici. Ancak Mars Odyssey yıllardır yörüngede dönüyor ve kızıl gezegeni görüntüleme, haritalama ve araştırma gibi zorlu işleri yapıyor. Yörünge aracı, bilim insanlarının kızıl gezegende su buzunu bulmasına yardımcı oldu ve son zamanlarda Mars'ın uydularını daha yakından gözlemleme fırsatı verdi. Odyssey, adını Arthur C. Clarke'ın "2001: A Space Odyssey" isimli kitabından aldı. Odyssey, uzun ömürlü bir uzay aracı için destansı bir isim olarak tanımlanıyor. Mars'ın yayınladığı görüntü sizleri de etkiledi mi? Düşüncelerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz.