Kuşlarda görülen bu tüy yapısı uçmak için büyük önem taşıyor! Kuşlarda görülen bu tüy yapısı uçmak için büyük önem taşıyor!
Kanada’nın Saskatchewan Üniversitesi’nde görev alan bilim insanı Dr. Daryl Janzen 35 milyon ışık yılı uzaklığında olan süpernovanın patlama anlarını keşfetti. Keşfedilen görüntüde 35 milyon ışık yılı uzaklıkta süpernova patlamasının görüntüsü yer alıyordu. Dr. Janzen, Saskatoon kentindeki PROMPT-USASK Skynet robotik teleskobu ile son bir yıldır her gece galaksiyi taradı ve bunu “Nihayet bir keşif yapmak eğlenceliydi” şeklinde dile getirdi. Astrofizikçi Janzen, teleskopla kaydedilen patlamanın, uzakta küçük bir ışık noktası gibi göründüğünü anlattı. Aynı zamanda, bunun ikinci tip bir süpernova olduğunu ve patlayarak dev bir yıldızın ömrünün sonunu getirdiğini de sözlerine ekledi. Söz konusu süpernova, 35 milyon ışık yılı uzaklıkta ve güneşin en az 8 kat büyüklüğünde. Janzen, sözlerinin devamında; süpernovaların, astrofizikçilerin yıldızları ve galaksileri daha iyi anlamalarına yardımcı olduklarını da belirtti. Süpernovalar, yüksek miktarda enerji yayan yıldız patlamaları olarak bilinmekte. Bu sebeple, astronomi ve astrofizikçilerin en çok araştırdıkları konulardan biri olma özelliğine de sahip.