NASA, Jüpiter'in uydusundaki lav göllerini görüntüledi! NASA, Jüpiter'in uydusundaki lav göllerini görüntüledi!
Fransa'da görme engelli olan hastalara yeni yöntemler kullanılmaya başlandı. Alg (su yosunu) proteinleri, insanların görme yeteneğini bir ölçüde geri kazandırıyor. Bilim insanları, bu bilgiyi göz önüne alarak, kullanılan güncel bir tedavi tekniğini geliştirdi. Uzun bir bekleyişin ardından bilim insanları, ilk testlerden başarılı sonuçlar elde etti.

Görme engelli hastalar için sevindirici haber

Gözün arkasındaki hücreleri kontrol etmek için proteinleri kullanan Optogenetik yaklaşımını bilim insanları, parkinson ve felç tedavilerinde araştırıyor. Yeni bir çalışmaya göre ise, tamamen kör bir insan, alglerdeki ışığı algılayan proteinler sayesinde kısmen görmeye başladı. Nature Medicine'de yayınlanan makaleye göre, kör kişiye 40 yıl önce retinanın yüzeyindeki ışığa duyarlı hücreleri öldüren retinitis pigmentosa teşhisi kondu. Araştırmacılar tarafından kimliği açıklanmayan kişi Paris'te tedavi altına alındı. Gece körlüğü (tavuk karası) veya bilimsel olarak retinis pigmentosa olarak bilinen, dünya çapında 2 milyondan fazla insanı etkiliyor. Bununla birlikte, tam körlük nadir olmasına rağmen, hasta son yirmi yılda hiçbir hastalık görmüyordu. Optogenetik, ışığa tepki olarak davranışını değiştiren kanal rodopsin adı verilen yosun içerisindeki bir proteine ​​dayanır. Bu teknolojide bilim adamları, ışığı algılamak için mikroorganizmaları kullanıyor. Araştırmacılar, genetiği değiştirilmiş mikroorganizmaları hastaların gözlerine enjekte ettiler. Ardından görme engelliler özel gözlük takmaya başladı. Bu gözlüklerin önünde bir kamera ve arkasında doğru dalga boyundaki ışığı gözlerin arkasına yansıtmak için bir projektör bulunur.