Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!

Sabır oyunu başladı, Bilim insanları 2019'un başından beri Antarktika'daki Brunt Buz Sahanlığı'na bakıyorlar ve dev bir buzdağının kırılmasını bekliyorlar. Henüz gerçekleşmeyen kırılmada çarpıcı gelişmeler açığa çıktı.

Avrupa Uzay Ajansı (AUA), Büyük Londra büyüklüğünde bir buzdağının kırılmasının muhtemel olduğunu hesaplamıştı. AUA geçen hafta yaptığı açıklamada, "Neredeyse iki yıl sonra, buzdağında çatlamalar başladı, ancak mevcut veriler büyük kırılmanın yaklaştığını gösteriyor," dedi. "Copernicus Sentinel misyonları tarafından yakalanan görüntülerde görülen yeni bir çatlak, şimdi birden fazla buzdağının parçalanma potansiyelini gösteriyor." Bölgenin uydu görüntüleri oldukça fazla hareketlilik göstermekte. hatta büyük çatlaklara bazılarına isim bile takılmış bulunmakta. "Cadılar Bayramı çatlağı" ilk olarak 31 Ekim 2016'da görüldü. "Uçurum 1", 25 yılı aşkın bir geçmişe sahip büyük bir çatlaktır. Yeni, isimsiz çatlak hakkında en çok dikkat çeken şey ise. Kırmızı ile işaretlenmiş kısımlarda, kırılma hızının çok hızlı ve fazla olması.

NASA'ya göre doğal bir olay

NASA ayrıca buz tabakası boyunca büyüyen çatlakları hala izliyor ve yaz sezonu sona ermeden önce bir kırılma oluşturup oluşturmayacağını merak ediyor. NASA'nın Dünya Gözlemevi Ocak ayında, "Buzdağlarının buz tabakalarından kırılması veya parçalanması, Dünya'nın buz tabakalarının sınırlarında doğal, döngüsel bir büyüme ve çözülme sürecinin bir parçasıdır," dedi. Brunt buzdağı büyük bir buzdağı salmayalı uzun zaman oldu. AUA, son büyük parçalanma olayının 1971'de gerçekleştiğini söyledi. Buz sahanlığı boyunca olan biteni izleyenler sadece uydular değil. İngiliz Antarktika Araştırması, Halley VI araştırma istasyonunu daha güvenli ve daha istikrarlı bir noktaya taşımak zorunda kalmış bulunuyor.