Ramlan'ın yaptığı çalışma, bağırsak bakterilerinin üzerine floresan proteinler vererek, bu mikroorganizmaların bir ekran gibi parlamasını sağladı. Bu, adeta dijital piksellerin bir araya gelmesiyle oluşan bir görüntüydü ve oldukça etkileyici bir 32x48 çözünürlüğe sahipti. Yani, Doom'un simgesel grafikleri, bu küçük mikropların dünyasında gerçekleştirildi.

Ancak, işler o kadar da basit değildi. Bu Doom versiyonu oynanabilir değildi. Bir karenin tam olarak aydınlanması için bakterilerin 70 dakika ve başlangıç ​​durumuna geri dönmeleri için ekstra sekiz saatlik bir süreç gerekiyordu. Yani, her bir kareyi oluşturmak için neredeyse dokuz saatlik bir zaman harcanıyordu.

God of War Ragnarök PC'ye geliyor! God of War Ragnarök PC'ye geliyor!

Araştırmacı Ramlan, bu deneyin sadece bir eğlence olayı olmadığını, aynı zamanda biyolojik sistemlerin karmaşıklığını anlamak ve teknolojinin sınırlarını keşfetmek için önemli bir adım olduğunu belirtti. Bu tür çalışmalar, bilim dünyasında mikroorganizmaların potansiyelini keşfetmek için yeni bir kapı açabilir...

Editör: Enes Sapmaz