Japon geliştirici, sosyal medyada (aşağıda gömülü) yayınlanan bir yeni yıl mesajında, 2023'ün "Nihayet konuşacak çok şeyin olacağı bir yıl" olacağını söyledi.

Paylaşımda "Bu yılı sizin için harika bir yıl haline getirmek için çok çalışıyoruz, bu yüzden lütfen dört gözle bekleyin" denildi.

GenDesign, 2014 yılında Team Ico'nun eski üyeleri tarafından kuruldu. PlayStation Japonya Ekibi'nden Fumito Ueda tarafından kurulan ekip, PlayStation'ın en iyi oyunları arasında gösterilen Ico (2001) ve Shadow of the Colossus (2005) üzerinde çalışmıştı.

GenDesign'ın bir sonraki oyunu, Remedy ( Control ) ve Playdead (Inside) projelerinin yanı sıra Epic Games'in yeni yayıncılık şirketi tarafından yayınlanan ilk oyunlardan biri olacak.

Epic , Mart 2020'de yayınlanan bir duyuru videosunda , içerik oluşturucuların "harika oyunlar yapmaya odaklanabilmesi" için yayıncılık şirketinin "sektördeki en geliştirici dostu şartarı" sunacağını açıklamıştı.

Fumito Ueda anlaşma hakkında şunları söyledi:

"İndie olup bir stüdyo açtığımızdan beri, eskisinden daha fazla oyuncuya ulaşabilmek istiyorum."

GenDesign, yaklaşan projesini daha önce 2018'de yayınlanan bir web sitesi teaser'ı aracılığıyla tanıtmıştı. Aynı yıl Ueda, Famitsu'ya habersiz projenin önceki başlıklarının ölçeğine rakip olacağını söylemişti:

Diablo IV için beklenen görüntü güncellemesi kapıda! Işın izleme desteği geliyor... Diablo IV için beklenen görüntü güncellemesi kapıda! Işın izleme desteği geliyor...

“Şu anda yaptığımız şey bağımsız bir oyun gibi gelmiyor. Nihayetinde Ico, Shadow of the Colossus ve The Last Guardian ölçeğinde bir şey hedefliyoruz. Daha büyük ölçekli geliştirme ilgimizi çekerse, geliştirme sistemimizi önemli ölçüde genişleteceğimizi ve onu büyük bir oyun haline getirmek için büyük ölçekli bir geliştirme ekibine götüreceğimizi düşünüyorum. Bu tamamen yeni bir başlık olacak. Bir devam oyunu olmayacak."

Editör: Burak Karahan