Activision'daki geliştiriciler, Splat ile hile yapanları "hemen fark edilebilir" hale getirerek dikkat çekmeyi amaçlıyor. Hızla gökyüzünden inen bir oyuncu, hile yapma girişimini açıkça gösteren bir işaret olarak hizmet ediyor. Geliştiriciler, önceki hileleri gizlice ele alma yöntemlerinin aksine, Splat'ın hilecilere karşı daha eğlenceli bir yaklaşım olduğunu vurguluyor.

Splat'ın benzersiz bir özelliği, sistemin oyuncuyu hileci olarak tanımlamadan önce harekete geçebilmesidir. Eğer oyuncu, yere indikten sonra şüpheli bir davranış sergiliyorsa, yazılım bir sonraki atlama işlemini hızlandırarak, hileciyi etkisiz hale getirir ve onlarıgökyüzünden yere düşmeye bırakır.

Diablo IV için beklenen görüntü güncellemesi kapıda! Işın izleme desteği geliyor... Diablo IV için beklenen görüntü güncellemesi kapıda! Işın izleme desteği geliyor...

warzone-esportimes

Geliştiriciler, Splat'ın normal oyuncular için rastgele etkinleşmeyeceğini ve diğer oyuncuların raporları tarafından tetiklenmeyeceğini açıklıyor. Bunun yerine, makine öğrenme algoritmalarının, hileli davranışı tanımlayarak hile önleme önlemini başlatması gerekiyor.

Programcılara göre, Splat sadece hile önleme stratejilerinin başlangıcı; ellerinde "birçok yeni hile" olduğunu ve gelecekte daha fazla detayın açıklanacağını söylüyorlar. Daha önceki hile önleme önlemleri arasında, hilecilerin rakiplerini görmelerini engelleme, gerçek oyuncuları klonlama ve hilecilerin oyun içindeki silahlarını ellerinden almak yer alıyordu.

Oyun topluluğu, bu yaklaşan önlemlerle ilgili daha fazla detayı heyecanla beklerken, henüz yeni çıkan Call of Duty: Modern Warfare III'ün bu yeni Splat sistemiyle değişip değişmeyeceği ise zamanla ortaya çıkacak.

Editör: Enes Sapmaz