Orta ve Batı Karadeniz'deki teknoloji geliştirme bölgeleri, ortak bir vizyon ve strateji belirlemek amacıyla Karabük Teknokent'in öncülüğünde bir araya gelerek teknoloji ekosistemini ileriye taşıyacak adımları konuştu.
Karabük, bölgedeki teknoloji üreticilerini bir araya getiren önemli bir zirveye sahne oldu. Düzenlenen 3. Koordinasyon Toplantısı ile sekiz farklı şehrin teknopark temsilcileri, teknoloji odaklı kalkınma hedeflerini ortak bir akılla yeniden şekillendirdi.
Ortak vizyon için kritik zirve
Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak'tan gelen temsilcileri ağırlayan Karabük Teknokent, bölgesel kalkınmada teknolojinin çarpan etkisini artırmayı hedefliyor. Toplantıda teknokentler arası iletişim ağının güçlendirilmesi ve girişimcilik ekosisteminin daha verimli hale getirilmesi için somut adımlar atılması kararlaştırıldı.
Karabük Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı ve Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, teknokentlerin tek başına hareket etmek yerine Anadolu genelinde bir "birlik vizyonu" oluşturması gerektiğini vurguladı. Kırışık, sosyal inovasyonun teknoloji projeleriyle entegre edilmesi gerektiğini belirterek, iş birliği ve istişarenin sürdürülebilir başarı için anahtar rol oynadığını kaydetti.
Yüksek doluluk ve yeni hedefler
Zirvede söz alan Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu, kurumun 2023 yılından bu yana yüzde 90'ın üzerinde bir doluluk oranıyla hizmet verdiğini hatırlattı. Avrupa Birliği fonlarının ve ortak proje geliştirme süreçlerinin bölgenin üretim potansiyelini katlayacağını ifade eden Nohutçu, teknokentlerin gelecek dönemde daha fazla uluslararası iş birliğine odaklanacağını belirtti.
Etkinlik kapsamında düzenlenen "Birlik Vizyonu ve Yol Haritası" başlıklı oturumlarda; danışmanlık hizmetlerinin standart hale getirilmesi, ortak eğitim modülleri ve girişimcilik programlarının yaygınlaştırılması gibi başlıklar detaylandırıldı. Toplantı, katılımcıların bölge adına attıkları imza ve verilen hatıra fotoğrafıyla tamamlandı.