Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu! Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu!

Catholique de Louvain Üniversitesi ve Yeni Zelanda Ulusal Atmosfer ve Su Enstitüsü'nden (NIWA) araştırmacılar, köpekbalıkları dünyası için heyecan verici keşifler yaptı.

Dünyamızdaki okyanusların sadece %8'i keşfedilmiş durumda. Geri kalan kısmı ise gizemini koruyor ve büyük sırlar barındırıyor. Deniz ekosistemleri hakkında çok az şey biliniyor. Geçtiğimiz günlerde, okyanusta üç yeni köpek balığı türü keşfedildi ve her geçen gün bir çok farklı keşifler yapılıyor. Işıklı köpekbalığının keşfi ise en ilginci. Yeni Zelanda'nın doğu kıyısındaki Chatham Rise'da yapılan araştırmada, "ışık saçma" özelliği ilk olarak küt burunlu köpek balığı, kara karınlı fener köpek balığı ve güney fener kabuğu köpek balığı gibi türlerde ortaya çıktı. Kimyasal enerjiyi ışık enerjisine dönüştürerek ışıldama olgusuna biyolüminesans denir ki bu aslında birçok deniz organizmasında görülen bir olay. Bununla birlikte, köpekbalıklarının biyolüminesans gerçekleştirmesi ilk defa yaşanıyor.

Dünyadaki en parlak omurgalı "küt burunlu köpekbalığı" oldu

180 cm'ye kadar büyüyen küt burunlu köpekbalığı, biyolüminesans sırasında "dünyadaki en parlak omurgalı hayvan" unvanına layık görüldü. Biyolüminesans gerçekleştirme yeteneği nedeniyle, araştırmacılar bu türe "ışıklı dev köpek balığı" diyorlar. Bu türün güneş ışığının ulaşamadığı okyanusta 200 ila 1.000 metre derinliklerinde "alacakaranlık" bölgesinde yaşadığı ve hayatta kalmak için parıldadığı tahmin ediliyor. Bilim adamları, bilinen bir potansiyel avcısı olmayan “ışıklı dev köpek balığı” türlerinin, okyanus tabanında yiyecek ararken tabanı aydınlatma ya da avına yaklaşırken gizlenmek için parladığı tahmininde bulunuyorlar. Frontiers of Marine Science'da yayınlanan araştırmanın yazarları, biyolüminesansı kullanarak bu yeni türlerin amacını anlamak için yeni araştırmalar yapacaklarını söylediler. Okyanusun dünyadaki sırrı hala büyük bir gizem... Bu gizemi araştırırken her gün farklı heyecanlarla karşılaşmak mümkün. Uzay ve okyanus hakkındaki her keşif, insanın doğayı ve ekosistemleri anlaması için hayati bir önem taşıyor.