Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu! Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu!
ABD'deki George Mason Üniversitesi'nden bilim insanları laboratuvar ortamında yeni bir elmas formu üretti. [caption id="attachment_36018" align="alignnone" width="1069"] Kaynak: Nature[/caption] Araştırma ekibi, normal yollarla oluşan elmasların ‘kristal yapılar’ ve ‘düzensiz yapılar’ olarak iki ana moleküler yapı türü olduğunu belirtiyor. Fakat üretilen bu yeni elmas, bu iki türün ortasında bir moleküler yapıya sahip. ‘Parakristalin’ olarak adlandırılan bu yeni elması üretmek için kullanılan basınç, Dünya’nın en derin noktası Mariana Çukuru’ndaki basınçtan 270 kat daha yüksek. Üretildiği sıcaklık ortamıysa 1200 derecenin üzerinde. [caption id="attachment_36017" align="alignnone" width="619"] Kaynak: Nature[/caption] Araştırmacılar, ürettikleri yeni maddenin elmaslar kadar sert ve sıcaklığa çok daha dayanıklı olmalarından dolayı endüstriyel aletlerde kullanılmaya oldukça uygun olduğunu belirtiyor. ‘Parakristal’ yapıların başka katı maddelerde de oluşturulabileceğini ileri süren ekip, başka malzemelerin ısıya dayanıklı modellerini yapmak için çalışmalarını sürdürüyor. Yayınlanan çalışmayı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.