Sütyenler meme kanserlerini tespit edebilecek! Sütyenler meme kanserlerini tespit edebilecek!
Bilim insanlarının, üreme tedavilerinde dönüm noktası olarak adlandırdığı çalışma sonuçlandı ve embriyoyu geliştirmek için kök hücre kullanıldı. Exeter Üniversitesi ve Cambridge Üniversitesi’nden bilim insanlarının ortaklaşa yürüttüğü çalışmayı, Cell Stem Cell Dergisi yayımladı. Araştırmacılar, bir dizi hücre tipine dönüşebilen kök hücrelerin insan embriyolarının erken yapısının taklit edildiği bir yöntem geliştirdiler.  Yapılan açıklamaya göre bu keşif, kısırlık tedavisinde ve düşüğü önlemede oldukça etkili bir yöntem olacak.

Tüp bebek tedavisinde de kullanılacak

Çalışmalarla elde edilen yeni embriyo modelleri, tüp bebek tedavisi gibi yöntemlerde embriyoların gelişimini iyileştirecek koşulları test ederken kullanacaklar. Geçtiğimiz mart ayında bilim insanları yine önemli bir çalışmaya imza atmıştı. O araştırmaya göre insanın kök hücresinin, döllenmiş yumurtanın bölündükten sonraki en erken embriyo oluşumu blastokistin kurucu elementlerini üretebileceğini sonucunu elde etmişlerdi. İşte yapılan keşif de bu çalışmadan sonra elde edildi. Exeter Üniversitesi Canlı Sistemler Enstitüsü Müdürü Profesör Austin Smith, keşif için “devrim niteliğinde” dedi. Sonrasında Dr. Smith konuyla ilgili; “Kök hücreler oluşumunu tamamlamış blastokistten geliyor. Yine de aynı embriyo yapısını bütünüyle tekrar oluşturabiliyor.” şeklinde açıklama yaptı. Exeter Üniversitesi Canlı Sistemler Enstitüsü’nden Dr. Ge Guo, ise elde edilen bu çalışma için; “İnsanlarda embriyo kullanmadan erken gelişimi incelemek için ilk kez güvenilir bir sistem” sağladığını ifade etti ancak bu düşüncenin bir laboratuvarda bebek üretmeye yönelik bir adım olarak görülmemesi gerektiğinin altını çizdi Diğer bir görüş ise kök hücre yöntemleri hayvan deneylerini azaltabileceği yönünde. Siz yapılan bu çalışmalar ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Megabayt ekibiyle paylaşmayı unutmayın.