Bir YouTuber, 'Koca Ayak'ın kafatasını bulduğunu iddia etti Bir YouTuber, 'Koca Ayak'ın kafatasını bulduğunu iddia etti
Ohio Eyalet Üniversitesi'nden bilim insanları, Tibet buzullarında daha önce keşfedilmemiş 15.000 yıllık virüs türleri buldu. Tibet buzulları üzerine çalışan bilim insanları daha önce insanlar tarafından bilinmeyen tam 15.000 yıllık virüsler keşfetti. Donmuş halde olan virüsler, bu kadar uzun yıllar boyunca hayatta kalabilmeyi başarmış. Microbiome dergisinde 20 Temmuz 2021'de yayımlanan araştırmada; 2015 yılında Tibet buzullarında rastlanan 33 virüsün 28'inin daha önce keşfedilmemiş virüs türlerinden olduğu belirtiliyor. Guliya buzulları üzerinde bulunan virüslerin hayvan ve insanlar yerine bitkilerde veya toprakta yaşayan organizmalarda yuva yaptığı gözlemlendi.

Aşırı soğuklarda hayatta kalabiliyorlar

Ohio State Üniversitesi’ndeki araştırmacılardan Matthew Sullivan bulgularla ilgili, “Bunlar aşırı ortamlarda gelişebilecek virüsler. Virüslerin soğuk ortamlarda hücreleri enfekte etmelerine yardımcı olan ve aşırı soğuklarda hayatta kalmalarını sağlayan gen özellikleri var” ifadelerini kullandı. Yapılan bu keşif, virüslerin yıllar boyunca nasıl evrimleştiği konusunda önemli bilgiler sağlayabilir. Virüslerin iklim değişikliğine verdiği tepkiler de bu sayede ortaya çıkartılabilir.