Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!
Ürpertici görünüme sahip kargaların aşırı zeki olduğunu duymuşsunuzdur. Yeni yapılan bir araştırmaya göre bu canlıların zekasının çok yüksek seviyede olduğu keşfedildi. Araştırmacılar, çalışmalar sonucunda kargaların sıfır kavramını anlayabildiklerini ortaya koydu. Almanya'nın Tübingen Üniversitesi'nde yapılan araştırmada bilim insanları, kargaların belli miktarlar gördüğünde beyinlerinde belli nöronların aktif olduğunu düşünüyorlardı. Karga bir nokta gördüğünde belli bir nöron, iki nokta gördüğünde belli bir nöron aktif oluyor ve bu şekilde devam ediyor. Araştırmacılar, bu canlıların sıfırı bir sayı değeri olarak görüp görmediğini anlamak için kargalara iki farklı nokta görüntüsü gösterdiler ve her birinde 0 ila 4 arasında nokta bulunuyordu. Kargalar, iki görüntünün aynı değeri gösterip göstermediğini fark etmek üzere eğitildiler. Kargalar, "sıfır" nokta gördüğünde, beyin aktivitelerini gözlemleyen araştırmacılar kargaların beyninde bu yeni miktarı fark eden bir nöronun aktif olduğunu keşfetti. Kargalar bazı zamanlar iki görüntüde de aynı miktarın gösterildiği hatasına düştüler ve bu hatayı genelde görüntüde tek bir nokta varken yaptılar. Araştırmanın yazarlarından biri olan Andread Nieder, konuyu "Bu etki yalnızca kargaların ‘yok’luğu sayı dizisindeki en küçük sayısal değer olarak kabul etmesiyle olacak bir şey." şekilde özetledi. Kuşlarda, insanların veya maymunlarınki gibi bir neokorteks bulunmadığı için, kargaların bu özelliği araştırmacıların aklında, uçan canlıların zeka gelişimine dair yeni soru işaretlerinin doğmasını sağlamış oldu.