Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti! Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti!
Bir mühendislik ve bilim harikası olan James Webb Teleskobu, uzaydan çektiği 'selfie'yi ve bir de yıldız fotoğrafını Dünya'ya gönderdi. Tarihin en önemli projeleri arasında gösterilen ve evrenin sırlarına ışık tutmak için 24 Aralık 2021'de uzaya gönderilen James Webb Uzay Teleskobu'ndan ilk fotoğraflar geldi. 18 gün önce görev noktasına ulaşan James Webb Uzay Teleskobu'nun cuma günü bir ‘selfie’ çektiğini bildirdi. Buna ek olarak teleskobun ilk yıldızını da gördüğü kaydedildi. İşte James Webb Uzay Teleskobu'nun çektiği selfie: NASA daha önce yaptığı açıklamalarda teleskobun selfie çekmesinin mümkün olmadığını söylemiş olsa da görünen o ki teleskop hayranlarını şımartmaya karar vermiş gibi duruyor. Webb ekibinin yalnızca yıldız ışığını kullanarak böyle bir görüntü elde etmenin mümkün olup olmadığından daha önce emin olmadığını kaydeden Webb optik teleskop eleman yöneticisi Lee Feinberg, yaptığı açıklamada Webb’in selfie çekmesine verdikleri tepkinin “Aman Tanrım” olduğunu ifade ediyor. "Houston'da test ettiğimizde bile, bu konfigürasyondaki ana aynayı aydınlatan yıldız ışığına sahip değildik.” şeklinde aktaran Feinberg, bu durumun ekip için de yeni bir şey olduğunu ve ekibin gelişme karşısında adeta büyülendiğini de sözlerine ekliyor. Webb'in gönderdiği ilk yıldızın fotoğrafı: Dünya’ya gönderdiği ilk görsel, görüntüde pek de etkileyici olmasa da insanlık için geleceğe dair vadettikleri açısından oldukça önemli. Görüntüde gördüğünüz 18 beyaz bulanık nokta aslında aynı şeyi gösteriyor. Büyük Ayı takımyıldızında parlak, izole bir yıldız olan HD84406. Bu fotoğraf, bizler için aslında oldukça önemli bir kilometre taşını temsil ediyor. Birincil aynanın 18 ayrı parçası tarafından yakalanan 18 noktanın olduğu görsel, artık bu altıgen parçaları hizalamak ve odaklamaları için bilim insanlarına bir temel oluşturuyor.