Rusya'nın yeni 'McDonald's'ı küflü hamburgerler sattı! Rusya'nın yeni 'McDonald's'ı küflü hamburgerler sattı!
İsrail’in Ramla kenti yakınlarında yapılan arkeolojik kazılarda, yeni bir insan türü keşfedildi. Keşfedilen bu türün, Avrupalı Neandertallerin atası olabileceği de belirtildi. Arkeolojik kazılarda, o bölgede yaşadığı düşünülen ve çok eski bir insan grubuna ait olduğu düşünülen bir adet kafatası ve çene kalıntıları bulundu. Araştırma, Science Dergisi'nde yayımlandı ve yapılan çalışmalara göre bu kalıntıların, 120-140 bin yıllık bir geçmişe sahip olduğu düşünülüyor. Bu kalıntılara ulaşan araştırma ekibi, söz konusu kalıntıların, Avrupa’daki Neandertallerin ve Asya’daki muadillerinin atası olabileceğini düşünüyorlar. Ek olarak, keşfedilen yeni türe ‘Nesher Ramla Homo tipi’ ismi verildi. Konuyla ilgili olarak Tel Aviv Üniversitesi’nden Dr. Hila May: "Kaynak nüfusun yerel bir grup olduğunu öneriyoruz. Buzullar arası dönemlerde, insan dalgaları, Nesher Ramla halkı Ortadoğu’dan Avrupa’ya göç etti" şeklinde bir açıklama yaptı. Aynı zamanda Dr. May, yeni türün ilk üyelerinin 400.000 yıl önce Yakın Doğu’da olduğunu düşünüyor çünkü yeni bulgular ile eski Neandertal öncesi gruplar arasında da benzerlik bulunduğu da anlaşıldı. Yine Tel Aviv Üniversitesi’nden Dr. Rachel Sarig konuyla ilgili olarak: "Qesem, Zuttiyeh ve Tabun mağaralarında o döneme ait olan ve bilinen herhangi bir insan grubuna atfedilemeyecek birçok insan fosili var ancak şekillerini Nesher Ramla’da yeni keşfedilen örneğinkiyle karşılaştırmak, yeni insan grubuna dahil edilmelerini haklı çıkarıyor" açıklamasını yaptı. Londra Doğa Tarihi Müzesi’nde Prof. Chris Stringer ise konuyla ilgili olarak: "Nesher Ramla, o zamanlar bölgede farklı türlerin yan yana bir arada yaşadığını ve şimdi Batı Asya’da aynı hikayeye sahip olduğumuzu doğrulaması açısından önemli. Ancak, şu anda bazı eski İsrail fosillerini Neandertallerle ilişkilendirmek için fazla erken olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Nesher Ramla materyali ile Çin’deki fosiller arasında herhangi bir özel bağlantı olduğuna dair önerilere şüpheli" şeklinde konuştu. Siz bu araştırma ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Megabayt ekibiyle paylaşmayı unutmayın.