Kuşlarda görülen bu tüy yapısı uçmak için büyük önem taşıyor! Kuşlarda görülen bu tüy yapısı uçmak için büyük önem taşıyor!
Deniz tabanında yer alan internet kabloları, deprem ve tsunamileri tespit etmek için kullanılabilir. Birleşik Krallık Ulusal Fizik Laboratuvarı (NPL), bu telekom kablolarının devasa bir bilimsel deniz sensörleri olarak kullanılabileceğini söyledi. Bilim insanları, bahsi geçen tekniği İngiltere ve Kanada arasındaki fiber optik bağlantı üzerinde test etti. Deniz tabanındaki internet kabloları ile depremleri tespit etme araştırması Science Magazine'de yayınlandı. Bilim insanları, okyanus tabanını izlemek için kalıcı sensörler kurmanın çok maliyetli olması nedeniyle, bu sensörlerin yerini alabilecek yeni yollar aramaya başladı. NPL'den Dr. Giuseppe Marra verdiği demeçte, Dünya yüzeyinin %70'i sularla kaplı olduğunu, ancak tüm sismik istasyonların karada yer aldığını söyledi. Dünya çapında 1,3 milyon km mesafeye yayılan fiber optik kablolar, bu durumu tamamen değiştirebilir. Dr Marra'ya göre, titreşimler, basınç ve sıcaklık değişiklikleri, kabloların içinden geçen ışığın hızını etkiler ve bu da olay sonucunda gerekli ölçümler yapılabilir. Bu araştırmada teknoloji devi Google'ın yanı sıra Edinburgh Üniversitesi, British Geological Survey ve İtalya'daki Istituto Nazionale di Ricerca Metrologica yer aldı. British Geological Survey, Dünya sismoloji ekibinin başkanı Brian Baptie, araştırmanın bilim insanlarının Dünya yüzeyinin her alanında ölçüm yapma yeteneklerini kökten değiştirebileceğini söyledi. Ayrıca sözlerine devam eden Brian Baptie, "Okyanuslarda gerçekleşen depremleri yakın mesafeden gözlemlemek için inanılmaz bir fırsat." dedi. Değerli düşüncelerinizi biz Megabayt ekibiyle yorumlarda paylaşabilirsiniz.