Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu! Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu!

Büyük kütleye sahip kara delikler dikkat çekici olabilir, ancak küme yapıda toplu kara delikler şuana kadar insanlık için pek alışıldık bir keşif olmamakta. Hubble Uzay Teleskobu kullanan bir ekip bulunması zor olan bir orta kütleli kara delik bulmayı umarken. 7.800 ışıkyılı uzaklıkta küçük kara deliklerin ve yıldızların bulunduğu kümeyi keşfettiler.

Zorluğun büyük kısmı kütleleri belirlemekten geliyordu. Bilim adamları, kara deliklerin kütlelerini bulmak için hem Hubble'dan hem de ESA'nın Gaia gözlemevinden birkaç yıl boyunca toplanan verilerle kümedeki yıldızların hızları ile kütlelerini hesapladılar.   Grup muhtemelen, daha küçük yıldızlarla olan yerçekimi etkileşimleri yoluyla kara delikler kümenin merkezine doğru düşerken oluşmuştu düşüncesinde hemfikir oldular. Daha ağır yıldızlar, kara deliklere doğru çökmemiş olsalar bile onlara doğru çekilme eğilimindedir. Bu sağlanan veriler, insanlığın kara delikler ve yarattıkları fenomenler hakkındaki anlayışını genişletebilir. Araştırmacılar daha fazla veri toplayabildikleri sürece, bu sürpriz keşif insanoğlu için bol miktarda fayda sağlayacak.

Hubble Teleskopu nedir?

Hubble Uzay Teleskobu, 1990 yılında alçak Dünya yörüngesine fırlatılan ve operasyonunu sürdüren bir uzay teleskopudur. İlk uzay teleskobu değildi, ancak hem hayati bir araştırma aracı hem de astronomi için bir halkla ilişkiler nimeti olarak tanınan en büyük ve çok yönlü teleskoplardan biridir. Hubble teleskopu, astronom Edwin Hubble'ın adını almıştır ve Compton Gamma Ray Gözlemevi, Chandra X-ray Gözlemevi ve Spitzer Uzay Teleskobu ile birlikte NASA'nın Büyük Gözlemevlerinden biridir. Hubble 2,4 metrelik bir aynaya sahiptir ve dört ana cihazı elektromanyetik spektrumun ultraviyole, görünür ve yakın kızılötesi bölgelerinde gözlemler. Hubble'ın Dünya atmosferinin bozulması dışındaki yörüngesi, yer tabanlı teleskoplara göre önemli ölçüde daha düşük arka plan ışığı ile son derece yüksek çözünürlüklü görüntüler yakalamasına olanak tanır. Uzayın derinliklerine bakılmasını sağlayan en ayrıntılı görünür ışık görüntülerinden bazılarını kaydetmiştir. Pek çok Hubble gözlemi, astrofizikte evrenin genişleme oranının belirlenmesi gibi atılımlara yol açtı. Hubble teleskopu, Avrupa Uzay Ajansı'nın katkılarıyla Amerika Birleşik Devletleri uzay ajansı NASA tarafından inşa edildi. Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü Hubble'ın hedeflerini seçer ve elde edilen verileri işlerken, Goddard Uzay Uçuş Merkezi uzay aracını kontrol eder. Uzay teleskopları 1923 gibi erken bir tarihte önerildi. Hubble, 1970'lerde 1983'te önerilen bir lansmanla finanse edildi, ancak proje teknik gecikmeler, bütçe sorunları ve 1986 Challenger felaketi ile kuşatılmıştı. Sonunda 1990 yılında Uzay Mekiği Keşfi tarafından piyasaya sürüldü, ancak ana aynası yanlış bir şekilde topraklanmıştı, bu da teleskopun yeteneklerini tehlikeye atan küresel sapmalara neden oldu. Optikler, 1993 yılında bir servis görevi ile amaçlanan kalitelerine göre düzeltildi. Hubble, uzayda astronotlar tarafından bakımı yapılmak üzere tasarlanmış tek teleskoptur. Beş Uzay Mekiği görevi, ana aletlerin beşi de dahil olmak üzere teleskop üzerindeki sistemleri onardı, geliştirdi ve değiştirdi. Beşinci görev ilk olarak Columbia felaketinin (2003) ardından güvenlik gerekçesiyle iptal edildi, ancak NASA yöneticisi Michael D. Griffin, 2009'da tamamlanan beşinci hizmet görevini onayladı. Teleskop, 30. yıldönümü olan 24 Nisan 2020 itibarıyla hala çalışıyordu , ve 2030-2040'a kadar sürebilir. Hubble teleskopunun bir halefi, 2021'in sonlarında fırlatılması planlanan James Webb Uzay Teleskobu'dur .