NASA, Jüpiter'in uydusundaki lav göllerini görüntüledi! NASA, Jüpiter'in uydusundaki lav göllerini görüntüledi!
Yaklaşık iki yıl önce, M87 * adı verilen tarihte görülebilmiş ilk kara deliğin fotoğrafını çekildi ve bilim camiasında heyecan yarattı. M87 * yeni gelişmeler getirdi. Yaklaşık iki yıl önce, M87 * adı verilen tarihteki ilk kara deliğin fotoğrafını çekti ve bilim camiasında heyecan yarattı. Burada çalışan bilim insanları, önümüzdeki birkaç gün içinde farklı özelliklere sahip olabilecek kara delikleri araştırmaya devam edeceklerini açıkladılar. M87 *, kendisini çevreleyen elektromanyetik dalga yapısı sayesinde gündeme girdi. Bir kara delikte ortaya çıkan ilk yapı olan bu buluş sayesinde, aynı karadelik bir ilke daha imza atıyor. Bilim insanlarının incelediği M87 *, şimdiye kadar gözlemlenen ilk kara delik olmasının yanı sıra bambaşka gelişmelerle gündemde gibi görünüyor. Event Horizon Teleskobu tarafından kaydedilen veriler üzerinde çalışan bilim insanları, bir manyetik alan olduğunu keşfettiler. Kara delikten çıkan ışığı inceleyen bilim insanları, manyetik alanın ışığın eğriliği sonucunda ortaya çıktığını duyurdular. Kara deliğin etrafındaki güçlü kütleçekim alanı aynı zamanda fotonların yayılımının yönünü de değiştiriyor, böylece Dünya'dan yaklaşık 55 milyon ışıkyılı uzaklıkta olan bu kara deliğin keşfedilecek çok daha fazla detayı olduğunu ortaya koyuyor. Bundan bahseden gökbilimci Ivan Marti-Vidal, yeni buluşun önemli bir kilometretaşı olduğunu belirtiyor. Işığın kutuplaşmasını vurgulayan Marti-Vidal, Nisan 2019'da fotoğrafı çekilen kara deliğin arkasındaki fiziği anlamanın bizim için daha kolay olacağını söylüyor.

Peki bu kara delik nedir?

Büyük kütleye ve muazzam çekim kuvvetine sahip kozmik yapılara kara delikler denir. Yerçekimi kuvvetleri, her şeyi yakın mesafeden emen kara delikler sayesinde uzay devasa boyutlara ulaşabilir. Neden oluştuklarının cevabı, yerçekimi ile yıldız içsel basınç arasındaki çatışmada yatıyor. Yaşamlarının sonuna yaklaşan yıldızlarda bir süre sonra merkezdeki nükleer reaksiyonlar yerçekimi kuvvetini dengeleyemez, bu nedenle yıldızın tüm kütlesi merkeze çekilmeye başlar. Bir süre sonra, tüm kütle bir noktada yoğunlaşır ve yoğunluk inanılmaz derecede artarken, bu kütlenin etrafındaki her şey, hatta ışık bile bu yeni oluşan yapıya çekilir.

İlk kez fotoğrafı çekildi!

Gökbilimciler ilk kez uzak bir galaksinin merkezindeki süper kütleli bir kara deliği fotoğraflamayı başardılar. 2019'daki bu gelişme, milyonlarca insanın uzaya ilgisini artırdı. Canlı yayında tüm dünya bu kara deliği izledi, görüntü biraz bulanık olsa da görüntüsü insanların ilgisini çekti. Bilim insanları dev kara deliği "canavar" olarak tanımlıyorlar Kara deliğin çapı dünyanın 300 katı ve çapı 40 milyar kilometredir.