Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu! Bilim insanları, Güneş Sistemi'nden kaçmanın en kolay yolunu buldu!
Avrupa Güney Gözlemevi, galaksimiz Samanyolu'nda bulunan devasa kara deliğin ilk defa görüntülendiğini açıkladı ve bu görüntüleri paylaştı. 28 Nisan'da yaptığı duyuru ile 12 Mayıs yani bugün çok önemli bir sunum gerçekleştirileceği haberini veren Avrupa Güney Gözlemevi, sunumu gerçekleştirdi. Daha önce yapılacak sunumun ne ile ilgili olduğu belli değildi ve bu çığır açacak gelişme kamuoyu ile paylaşıldı. TSİ 16:00'da başlayan canlı yayında yaptıkları keşfin süper kütleli karadelik ile ilgili olduğu açıklandı ve galaksimizde yer alan devasa kütleli karadelik ilk kez canlı olarak görüntülendi. 1974 yılında keşfedilen Sagittarius A isimli karadelik, içerisinde bulunduğumuz Samanyolu Galaksisi'nde yer alıyor ve Güneş'ten 4 milyon kat daha büyük kütleye sahip. Daha önce ilk kez görüntülediğimiz M87 adlı karadelik ve Sagittarius A süper kütleli karadeliğin görüntülerinin karşılaştırması: Bugün paylaşılan Galaksimizdeki devasa kütleli karadelik fotoğrafı aslında, EHT ekibinin 2017 yılında yaptığı gözlemlerde elde edilmişti. Görüntü, Event Horizon Teleskopu (EHT) toplamda sekiz radyo gözlemevinin bir araya gelerek 'Dünya boyutunda' bir teleskop oluşturduğu Event Horizon Teleskopu tarafından elde edildi. Görüntüde ortada yer alan siyah bölge 'gölge' olarak adlandırılırken, etrafındaki yüzük benzeri parlak yapı gazlardan oluşuyor. Bu başarı, birlikte EHT İşbirliğini oluşturan dünya çapında 80 enstitüden 300'den fazla araştırmacının çalışmaları sayesinde mümkün oldu. Yeni keşifle birlikte karadelikler arasındaki farkın incelenmesi de mümkün olacak. Bilim insanları, canlı yayında yaptıkları açıklamada karadelik etrafındaki halkanın boyutunun Einstein'ın Genel Görelelik Kuramı'ndan gelen tahminlerle ne kadar uyuştuğu konusunda şaşırdıklarını açıkladı. Canlı yayının tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz: