Elon Musk artık neden tweet atmıyor? Elon Musk artık neden tweet atmıyor?
Araştırmacılar Ay, Dünya'nın dönüş hızı ve küresel oksijen seviyeleri arasında temel bir bağlantı buldular. Nature Geoscience'da yayınlanan yeni bir araştırma , Ay, Dünya'nın gündüz/gece döngüsü ve küresel olarak üretilen oksijen miktarı arasındaki bağlantıyı araştırdı. Araştırmacılar, gezegenin yavaşlamasına neden olan Ay'ın Dünya üzerindeki yerçekimi etkisini, oksijen üretmek için fotosentez kullanan mikropların hızına bağladılar. Dünyanın her yüzyılda yaklaşık 1.8 milisaniye daha uzadığı günler nedeniyle, bu mikroplar genel olarak daha fazla güneş ışığı alıyor ve böylece daha fazla oksijen üretiyorlardı. Araştırmacılar, fosil kayıtlarına dayanarak, 70 milyon yıl önce Dünya günlerinin yarım saat daha kısa olduğunu ve toplamda 1.4 milyar yıl önce sadece 18 saat olduğunu biliyorlar. Ay yavaş yavaş Dünya'dan uzaklaştığından, günler yeterli zamanla çok daha uzar, bu da bu siyanobakteri mikroorganizmalarının fotosentez yapmak ve oksijen üretmek için daha büyük bir pencereye sahip olmasına neden olur. Almanya'daki Leibniz Tropikal Deniz Araştırmaları Merkezi'nden deniz bilimci Arjun Chennu, " Sezgiler, 12 saatlik iki günün 24 saatlik bir güne benzer olması gerektiğini öne sürüyor. Güneş ışığı iki kat daha hızlı yükselir ve düşer ve oksijen üretimi bunu takip eder. Ama bakteriyel matlardan oksijen salınımı olmaz, çünkü moleküler difüzyon hızı ile sınırlıdır. Güneş ışığından oksijen salınımının bu incelikli ayrışması, mekanizmanın kalbinde yer alır. " Chennu ekledi, " Moleküler difüzyondan gezegen mekaniğine kadar çok farklı ölçeklerde çalışan fizik yasalarını birbirine bağlıyoruz . Gün uzunluğu ile yerde yaşayan mikroplar tarafından ne kadar oksijen salınabileceği arasında temel bir bağlantı olduğunu gösteriyoruz. Oldukça heyecan verici." Araştırma ile ilgili detaylar için buraya tıklayın. (Kaynak İngilizce'dir)