Bilim camiası, Guadeloupe'de keşfedilen, emsallerinden 5.000 kat daha büyük ve çok daha karmaşık bir yapıya sahip bir mega bakterinin evrimini takip ediyor. 23 Haziran 2022 Perşembe günü Science dergisinde resmi olarak duyurulan keşif, bilim dünyasında büyük yankı uyandırdı. Çıplak gözle görülebilen bu bakteri, iki santimetreye kadar ulaşabilen boyutuyla oldukça dikkat çekici bir yapıda. Guadeloupe'de yapılan keşif, 23 Haziran 2022 Perşembe tarihli Science dergisinde bir makalenin konusu olarak yayınlandı. Bakterinin ismi ise “Thiomargarita magnifica” olarak açıklandı. Çalışmanın ortak yazarı, Batı Hint Adaları Üniversitesi'nde biyoloji profesörü olan AFP Olivier Gros'a göre 2 santimetereye kadar ulaşabilen bu bakteri, kirpkik şekline benziyor ve mikrobiyolojinin kodllarını adeta yerinden oynatıyor. Bu keşif, Guadeloupe'deki çürüyen mangrov yapraklarının yüzeyinde, Batı Hint Adaları Üniversitesi'nde deniz biyolojisi araştırmacısı Silvina González ve Batı Hint Adaları Üniversitesi'nden mikrobiyolog Profesör Olivier Gros'un ekibi tarafından yapıldı. Batı Hint Adaları Üniversitesi'nde biyoloji profesörü AFP'ye verdiği röportajda şöyle söyledi:

Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!
"İlk başta bakteriden başka bir şey olduğunu düşündüm çünkü iki santimetrelik bir şey bakteri olamaz. Elektron mikroskobu ile hücresel tanımlama teknikleri, onun gerçekten de bir bakteri organizması olduğunu göstermekte."

Lawrence-Berkeley Ulusal Laboratuvarı (ABD), Kaliforniya'daki Karmaşık Sistemler Araştırma Laboratuvarı ve Batı Hint Adaları Üniversitesi'nden araştırmacılar, temasa geçilen ilk bilimsel derginin araştırmalarına şüpheli yaklaşımına rağmen çalışmalarını bırakmadılar. Batı Hint Adaları Üniversitesi'nden doktora sonrası genç bir öğrenci olan ve Science'da yayınlanan çalışmanın ilk yazarı Jean-Marie Volland ile, Berkeley Üniversitesi'nin işe aldığı Amerika Birleşik Devletleri'ne taşınan Jean-Marie Volland bu konuda tamamlayıcı çalışmalar yürüttüler. Araştırmanın yazarlarından olan Jean-Marie Volland, bu boyutta bir bakteri keşfetmenin Everest Dağı boyutunda bir insan keşfetmek gibi bir şey olduğunu belirtti. Çoğu bakteride, DNA hücre içinde serbestçe yüzse de Thiomargarita magnifica’nın DNA’sı hücre içerisinde zarla kaplı bölmelerde barındırıyor. Ayrıca bakterinin çoğu bakteriden üç kat daha fazla gen ve yüz binlerce genom kopyası içerdiği belirtiliyor. Ayrıca bilim insanları, bölgeye tekrar döndüklerinde Thiomargarita magnifica’yı bulamadıklarını ve bakterinin mevsimsel bir canlı olabileceğini belirtti. Science dergisinde yayınlanan araştırmada yazarlar, büyük ve karmaşık bakterilerin göz önüne bizden saklanabileceğini belirtti.