Elon Musk artık neden tweet atmıyor? Elon Musk artık neden tweet atmıyor?
Gökbilimciler, Dünya'dan daha fazla suya sahip ve çıplak gözle görülebilen 'çok heyecan verici' bir ötegezegenle karşılaştılar. Ve bu keşfi yanlışlıkla yaptılar. Uzay söz konusu olduğunda mesafelerden bahsederken kulağa inanması güç gelen mesafelerden konuşulur. Bu mesafelere kıyasla Dünya'ya 50 ışık yılı uzaklıkta yani yakın diyebileceğimiz bir konumda bulunan ve Dünya'dan daha fazla su bulunduran bir ötegezegen keşfedildi. (Ötegezegen, Güneş sistemimizin dışında olan gezegenlere verdiğimiz isimdir) Ötegezegenin n adı Nu2 Lupi d ve gökbilimciler bir yıldızı gözlemlemek için Avrupa Uzay Ajansı'nın Cheops uydusunu kullanırken yanlışlıkla bulundu. Araştırmacıların amacı, yıldızın etrafındaki b ve c gezegenlerini gözlemlemekti ve d gezegeninin kanıtlarına rastladı. Gökbilimciler, gezegenleri tanımlamak için geçiş fotometrisi yöntemini kullanıyorlardı; bu, gökbilimcilerin yerel yıldızın parlaklığını gözlemlediği ve parlaklıktaki herhangi bir düşüşü kaydettiği zamandır. Gezegen d, Dünya'nınkinden 2,5 zaman daha büyük bir yarıçapa sahiptir ve her 107 günde bir yıldızının etrafında döner. Ek olarak, gezegen Dünya'dan yaklaşık 8.8 kat daha fazla kütleye sahiptir ve yüksek basınçlı buz veya sıcak su buharı şeklinde Dünya'dan daha fazla suya sahip olduğuna inanılmaktadır. Araştırmanın ortak yazarı ve İspanya'daki Instituto de Astrofisica de Canarias (IAC) astrofizik merkezinde araştırmacı olan Enric Palle, gezegenlerin hiçbirinin yaşanabilir olmayacağını, ancak çeşitliliklerinin sistemi çok heyecan verici ve harika kıldığını söyledi. Başka bir ortak yazar ve IAC araştırmacısı olan Mahmoudreza Oshagh şunları söyledi: " Parlak ana yıldızı, uzun yörünge süresi ve takip için ideal durumu ile birleştiğinde, bu, d gezegeninin çok heyecan verici olduğu anlamına gelir: olağanüstü bir keşif. bilinen bir eşdeğeri yok ve kesinlikle gelecekteki çalışmalar için temel bir keşif olacaktır. "