Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!
Virüsle mücadele tüm dünyada devam ederken, ilk olarak Hindistan’da sonrasında ABD’de görülen “çift mutant” Covid-19 İngiltere’de de tespit edildi. Doğu Anglia Üniversitesi'nde tıp profesörü olan Profesör Paul Hunter, Hindistan varyantının gelmesinin endişe verici olduğunu açıkladı. İngiltere Sağlık Merkezi (PHE)’nin açıkladığı verilere göre B.1.617 adı verilen iki kez mutasyon geçirmiş Hindistan varyantının İngiltere ve İskoçya’da 77 kişide görüldüğü açıklandı. Çift mutant görülen kişilerin 73 tanesi İngiltere’deyken 4 kişinin de İskoçya’da olduğu belirtildi.

Tehlikeli olabilir

Gelen haberlere göre bir yandan varyantın incelemesi devam ederken, diğer varyantlara göre daha tehlikeli olması durumunda durumun “endişe verici” statüsüne alınacağı açılandı. Çift mutant Covid-19 varyantının, virüs proteininde bağışıklık hareketlerinden kaçma yeteneği daha yüksek olabilir. Yine uzmanların görüşüne göre bu varyant daha da hızlı bulaşma yeteneğine sahip olabilir. Doğu Anglia Üniversitesi'nde tıp profesörü olan Profesör Paul Hunter; "Birlikte çalışan ve vücudun bağışıklığından kaçan bu iki mutasyon, yalnızca bir mutasyonu olan Güney Afrika ve Brezilya varyantlarından çok daha sorunlu olabilir" ifadelerini kullandı. Siz bu gelişmeyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi Megabayt ekibiyle paylaşmayı unutmayın.