Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti! Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti!
Columbia Üniversitesi'nden araştırmacılar, insan vücuduna bir iğne ile gönderilebilen bir mikroçip geliştirmeyi başardılar. Böylelikle koronavirüs döneminde patlak veren "Mikroçiplerle insanları yönetecekler" iddiaları kısmen doğrulandı. Ancak üretilen mikroçip sadece şu anlık sadece vücut ısısını ölçebiliyor. İnsan vücudu çipini geliştiren ekibe liderlik eden Ken Shepard, tam olarak çalışan bir çipin boyutunun ne kadar küçültülebileceğini görmek için teknolojinin tüm sınırları zorladıklarını söylüyor. Bu tür çiplerin tıbbi cihaz sektöründe devrim niteliğinde olduğunu söyleyen bilim adamı, tasarlanan çipin başka hiçbir şeye ihtiyaç duymayan bir elektronik devre olduğunu belirtiyor. Peki bu çipin boyutları nedir ve tam olarak ne üretilmiş? Columbia Üniversitesi'nde üretilen bu çip çıplak gözle görülemez, ancak mikroskop altında görülebilen çipin toplam hacmi 0.1 kübik milimetreden az olarak belirtiliyor. Uzmanlar, bu çipin çalışması için özel bir piezoelektrik dönüştürücü yaptı. Bu dönüştürücü, çipin çalışması için gereken enerjiyi sağlamanın yanı sıra vücuttan toplanan verileri kontrol cihazlarına aktarabilmekte. Öte yandan bu mikroçipin dünyanın en küçüğü olduğunu üstüne basmadan olmaz. Hatta bu çipe dünyanın en küçük bilgisayarı da diyebiliriz. Bilim adamları, geliştirdikleri bu mikroçipe düşük enerjili bir sıcaklık sensörü ekledi. Bu sensör, vücut sıcaklığının anlık olarak ölçülmesini sağlayabilmekle birlikte üstelik bu çip sayesinde vücut ısısındaki dalgalanmaları da tespit edilebiliyor. Uzmanlar, hala yeni olan teknolojinin önümüzdeki yıllarda daha da gelişebileceğini söylüyor. Mikroçipin yapabileceği diğer potansiyeller ise şeker, oksijen satürasyonu ve diğer solunum fonksiyonlarını ölçebilmek.