Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti! Bilim insanları, Dünya'nın derinliklerinde saklı bir okyanus keşfetti!

Bir grup bilim insanı, bazı insanların soğuğa neden daha dirençli olduğunu ortaya çıkaran bir çalışma yürüttü. Çalışmalar, bazı insanların alfa-aktinin-3 adlı bir proteinden yoksun oldukları için soğuğa diğerlerinden daha dirençli olduğunu keşfetti.

Sosyal medyada, soğuk havalarda buzlu gölde suya girmeye veya sahilde güneşlenir gibi karda atlamaya cesaret eden bazı kişilerin videoları kaydedildi. Bir grup bilim insanı tarafından yürütülen bir araştırma, soğuk algınlığı geçirmeyen insanların bu özelliğinin arkasında yatan şeyi keşfetti. The American Journal of Human Genetics'te yayınlanan, birçok üniversite ve araştırma enstitüsü tarafından desteklenen bu çalışmanın sonuçlarına göre, soğuğa karşı direnç, alfa-aktin-3 adlı bir protein eksikliğinden kaynaklanıyor. Bu proteinin eksikliğinin nedeni, insanların iklim koşullarına uyum sağlamak için Afrika'nın kuzeyindeki sıcak ikliminden Avrupa'ya göç ettikleri genetik mutasyondur.

Alfa-aktinin-3 eksikliği insanların 5'te 1'inde bulunuyor

Araştırmayı yürüten araştırmacılar, 18 ila 40 yaşları arasındaki 42 kişinin yaptığı çalışmalar sonucunda, alfa-aktin-3 eksikliği olan kişilerin iskelet kaslarının çoğunlukla yavaş seğirme lifleri içerdiğini buldular. Böylelikle bu insanların soğuk karşısında enerjilerini daha verimli kullanabilecekleri anlaşıldı. Bir araştırma ekibinin paylaştığı verilere göre dünya çapında 1,5 milyar insan alfa-aktinin-3 eksikliği yaşıyor, yani 5 kişiden 1'i soğuğa daha dirençli. Bunun nedeni, bu kişilerde üşüme refleksini doğrudan tetikleyen hızlı kasılan lifler yerine, bazal kasılmayı artıran ve ısı üreten yavaş kasılan liflerin kullanılmasıdır.

Alfa-aktin-3 eksikliği de egzersize yanıt olarak değişikliklere neden olur