Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!
ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) ve özel uzay şirketleri tarafından hedeflenen ayda yaşamanın maliyeti belirlendi. Bir İngiliz şirketi, aya yerleşenlerin burada bir ev sahibi olmak için ödemesi gereken bir ücret açıkladı. Açıklamaya göre dünya manzaralı bir ev isteyen milyonerler ayda 335 bin dolar ödeyecek. Dünyanın tek uydusu olan ay, bir kez daha bir uzay yarışının sahası. Amerika Birleşik Devletleri ile SSCB arasındaki Soğuk Savaş döneminden farklı olarak Ay, bu sefer özel uzay şirketlerinin hedefi. Elon Musk'a ait SpaceX ve dünyanın en zengin adamı olan Amazon patronu Jeff Bezos'un şirketi Blue Origin, Ay'ın planlarını şimdiden kamuoyuyla paylaştı.

İlk yerleşenler 48 milyon dolar ödeyecek

İnsanın uzun vadeli planı, ayda bir koloni kurmaktır. NASA'nın önümüzdeki dönemde ilk kadın astronotunu göndermeyi planladığı Ay'da yaşamanın maliyeti oldukça yüksek olacak. İngiliz Money şirketi araştırmasına göre, ilk yerleşimciler Ay'da bir ev sahibi olmak için 48 milyon dolar ödemeleri gerekecek.

Sonradan fiyat 8 milyon dolar düşecek

Bu ödeme bugünkü ipotek sistemi üzerinden yapılırsa aya yerleşmek isteyen kişinin yapması gereken aylık taksit 325.000 dolar olarak belirlendi. Şirketten yapılan açıklamaya göre ilk yerleşim maliyetinin düşmesiyle birlikte yapılacak diğer konutların fiyatı da 40 milyon dolara düşecek.

Enerji sağlamak için 1.3 milyar dolar gerekiyor

Şirket, bu evlere enerji sağlayacak nükleer tesisleri inşa etmek için gereken bütçenin 1,3 milyar dolar olacağını düşünüyor. Diğerleri, her evde enerji sağlamak için güneş panelleri inşa etmenin yaklaşık 25 bin dolara mal olacağını söylüyor.

Neden Ay'a yerleşmeyi düşünüyoruz

Bilim insanları, küresel felaketler karşısında insanların tek bir gezegende olmaması gerektiği konusunda hemfikir. Son zamanlarda, Amerika Birleşik Devletleri'nden bilim adamları bu uyarıyı "Küresel Sigorta Politikası" adlı bir yeni bir Ay projesiyle tekrarladılar. Nuh'un Gemisi'nden esinlenilen proje kapsamında 335 milyon sperm ve yumurta örneğiyle dolu bir geminin aya gönderilmesi ve bir afet durumunda insanoğlunun devamını sağlaması için Ay'a gönderilmesi ve orada uygun ortamda saklanması planlanıyor.

Sonraki hedef Mars!

Çok gezegenli bir medeniyet kurmanın ilk amacı, gezegenimizin yakınında bulunan aydır. Yani ilk hedef ayda bir koloni kurmaktır. Elon Musk'ın farklı platformlarda defalarca işaret ettiği gibi, bir sonraki hedef Mars'ta Kızıl Gezegen'de bir koloni kurmak.