Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti! Bilim insanları, Japonya'dan Yeni Zelanda'ya kadar uzanan bir tektonik yırtık keşfetti!
NASA ve Elon Musk’ın ticari roket şirketi SpaceX, Cuma günü erken saatlerde, yeni bir dört kişilik astronot ekibini çalışmalara başlamak üzere Uluslararası Uzay İstasyonu'na gönderdi. Bu ekip, önceden yapılmış uzay uçuşundan geri dönüştürülmüş bir roket güçlendiricisi tarafından yörüngeye doğru itildi.  Şirketin Crew Dragon kapsülü Endeavour, bir uzay patlamasında, NASA’nın Cape Canaveral, Florida’daki Kennedy Uzay Merkezi’nden Doğu saatiyle 06.00’dan kısa bir süre önce SpaceX Falcon 9 roketinin birinin tepesinde, karanlık gökyüzüne yükseldi. Bu görüntü NASA TV’de canlı yayınlandı.  Ekip, yaklaşık 24 saatlik bir uçuşun ardından Cumartesi günü erken saatlerde Dünya'nın yaklaşık 250 mil (400 km) yukarısında dönen uzay istasyonuna varacak.  Bu ekip, ABD uzay mekiği programının 2011’de tamamlanmasının ardından dokuz yıllık bir ara sonunda NASA’nın ikinci ‘‘operasyonel’’ uzay istasyonu ekibi. Aynı zamanda, elektrikli otomobil markası Tesla'nın CEO'su olan milyarder girişimci Musk'a ait roket şirketi SpaceX ile NASA'nın yeni başlayan kamu-özel ortaklığı kapsamında yörüngeye başlatılan üçüncü mürettebatlı uçuş. İlki, 2020 Mayıs ayında sadece iki astronotu yörüngeye taşıyan bir test uçuşuydu. Friday’s Crew 2 ekibinde, iki NASA astronotu (görev komutanı Shane Kimbrou, pilot Megan McArthur), 52 yaşındaki Japon astronot Akihiko Hoshide ve Avrupa Uzay Ajansı Fransız müdendisi olan 43 yaşındaki görev uzmanı Thomas Pesquet yer alıyor.