Bir YouTuber, 'Koca Ayak'ın kafatasını bulduğunu iddia etti Bir YouTuber, 'Koca Ayak'ın kafatasını bulduğunu iddia etti
Çok farklı şekilde ve boyutta asteroitler vardır; bazıları cüce gezegen kadar büyük olabilir, bazıları ise sadece bir midilli büyüklüğündedir. Bunlar evrenin oluşumu ile ilgili bilgi arayan bilim insanları için inanılmaz derecede önemli nesnelerdir ve Dünya'nın, yaşamın, hakkında yeni bilgiler içeriyor olabilirler. Bazı asteroitler (Göktaşları) amino asitler içerir ve bu aslında bir zamanlar su taşıdıklarına bir kanıt olabilir. Kısa süre önce fırlatılan Lucy uzay aracı , bize bu garip nesneler hakkında yepyeni bir anlayış getirecek bir görev olan Jüpiter'in Truva asteroitlerini keşfetmeye hazırlanıyor . Ama Lucy ilk hedeflerine ulaşana kadar daha önce yakından gördüğümüz uzay kayalarıyla meşgul olmamız gerekecek .

Ceres

Ceres o kadar büyüktür ki, Mars ve Jüpiter arasındaki asteroit kuşağının %25'ini tek başına oluşturur. . Aslında, Ceres şimdi bir cüce gezegen olarak sınıflandırılıyor ve 2015 yılında Dawn uzay aracı tarafından ziyaret edildi. Bu gezi, araştırmacılara küresel cismin, hala suyu olan fantastik bir görüntüsünü verdi ve bu, onu yaşam için özellikle ilgi çekici bir aday haline getirdi.

2014 JO25

Apollon asteroidi 2014 JO25, yaklaşık her 4,5 saatte bir dönen tuhaf şekilli bir uzay kayasıdır. Nisan 2017'deArecibo Gözlemevi tarafından yakından gözlemlendi. Nesne Dünya'dan sadece bir milyon mil uzaktayken, dört yüzyıl boyunca en yakın mesafede kalacak. Gözlemler, bir uzay kayası için yaşamın nasıl bir şey olduğuna dair benzersiz bir bakış açısı sunuyor: Durağan görüntülerde heykel gibi görünen bu nesneler, aslında uzayda baş döndürücü hızlarda savruluyor ve sürekli dönüyorlar.

Vesta

Çok hızlı bakarsanız Vesta'yı ay sanabilirsiniz. Asteroit kuşağında Ceres'ten sonra ikinci en büyük nesne olan Vesta, Dawn uzay aracı tarafından da ziyaret edildi. Onu diğer asteroitlerden ayıran ise sahip olduğu benzersiz kabuk, manto ve çekirdeği. Bilim adamları bu asteroitin çok yaşlı olduğu için diğerlerinden farklı bir yapıya sahip olduğunu düşünüyor.

Eros

Eros ,1898'de bir fotoğrafta tesadüfen ortaya çıkan ve keşfedildiği sırada Dünya'ya en yakın asteroitti. .Aynı zamanda, 1998'de NEAR uzay aracı tarafından bir fotoğraf çekimine konu olan, yörüngedeki bir uzay aracı tarafından görüntülenen ilk asteroitti. 2001 yılında tarihte ilk kez bir uzay aracı bir asteroite indi ve bu da Eros'tu. Gökbilimciler Eros'u Güneş Sistemi için çok kullanılan bir ölçü birimi olan astronomik birimi hesaplamak için kullanıyor.

Bennu

Bennu uzun yıllardır devam eden OSIRIS-REx görevi nedeniyle manşetleri uzun süre süsledi. Bu görevin tamamlanması halinde Apollo görevinden bu yana Dünya dışından en çok materyal getirilen görev olacak ve bu materyaller Bennu'dan geliyor. Bu örnekler güneş sisteminin ve hatta hayatın doğuşuyla ilgili ipuçları içerebilecek türden.

Ida

Ida, Dactyl adında küçük bir kaya parçası olan kendi ayı olduğu bilinen ilk asteroittir . İki büyük nesne arasındaki eski bir çarpışmadan kalma bir enkaz parçası olduğu düşünülüyor. Ida (ve keşfi biraz tesadüfi olan Dactyl ), Mars ve Jüpiter arasındaki ana kuşaktaki Koronis asteroit ailesinin bir parçasıdır.

Gault

2019'da Hubble Uzay Teleskobu şaşırtıcı bir şey yakaladı: Gault adlı 2,5 mil genişliğindeki bir asteroit , ardından büyük toz bulutları fırlatarak geçiyordu.

Kuyruklu Yıldız 67P/Churyumov–Gerasimenko